9 Nisan 2016 Cumartesi

Do It Yourself'cimiz Öz Tanıtıyor / Hama Boncukları

Ben hemen her hobiye burnunu sokan, ayy bunu da deneyeyim ayy şunu da deneyeyim diye diye hemen her hobiden birer parça yapan bir insanım. Hatta hem pinterestimde hem bilgisayarıma kayıtlı olan ve benim yapmamı bekleyen milyonlarca DIY var. Kısaca yaptıklarımdan bahsedersek en başta hama geliyor, onun dışında kendi bilekliklerimi yapmayı seviyorum, taş boyama ve evdeki herhangi birşeyi sürekli değerlendirme merakım var, aynı zamanda kısa süre önce ahşap boyamaya da başladım. Yani sizin anlayacağınız ortaya karışık. Bir gün evdeki boş kolilerden sehpa yaparken diğer gün anneme ahşap kutulardan mücevher kutusu yapıyorum.

Ama burada şu an hamadan bahsetmek üzere toplanmış bulunuyoruz. Eğer tıklanırsa ve gamga ve N'de isterse Do It Yourself'cimiz Öz Tanıtıyor olarak bir yazı serisi başlatmak istiyorum. Hem ben daha yeni şeyler arayışına girerim hem de blogda sıkıcı hayatımdan başka yazacak şeylerim olur ^^

Evet gelelim hamaya. Hama boncukları yurt dışında oyuncak olarak satılan boncuklar aslında. (Nedenini anlayamadım çünkü ütü kullanmak gerek ve bence çocuklar için tehlikeli. Diyeceksiniz ki aileler o kısmı halledecek ama çocuk bu, ya ben izin vermediğimde yapmak ister de ütü kullanmaya kalkarsa?) Ama bizim ülkemizde daha çok bir hobi malzemesine dönüştürülmüş. Boncuklar ısıda eriyip yapıştıklarından plastikten hemen hemen her şeyi yapabiliyorsunuz.



 Bu şekilde bir kutu halinde satılıyor. içinde 10 renkten toplamda 15bin boncuk var. Başta hemen biter gibi gelse de ben 2 yılda kutumu yeni yarıladım. Ama en büyük sıkıntısı bazı renklerin daha önce bitmesi. Mesela bende sarı yok denecek kadar az kaldı şu anda.


İçinin görüntüsü ise bu şekilde. Ama bir şekil yaparken bunları bu şekilde kullanmak epey zorlayıcı olduğundan ben klasik japon pazarlarından bölmeli bir kutu aldım  ve renklere ayırdım. (Bu kutular sanırım vidaları ayırmak için kullanılıyor. Nalburlarda da bulabilirsiniz.)


Böylece kullanımı rahatlatmış oldum. Peki nasıl yapıyorum. Hamanın yanında almanız gereken bir şey var o da tablalar. (Ben tabla diyorum ama adı başka olabilir.)  Bunlar çeşit çeşit şekilleri olan üzerinde minik çıkıntılar barındıran (boncuklar için) plastikler.


Şimdi gelelim yapımına. İnternette bulduğumuz (hama bead yazdığınızda inanamayacağınız kadar çok şekil çıkıyor) yada kendimiz tasarladığımız desen şeklinde tablaya boncuklarımızı yerleştiriyoruz.


Daha sonra üzerine bir aydınger kağıdı (yağlı kağıt) yerleştiriyoruz ki boncuklar ütüye yapışmasın.


Daha sonra ise üzerinden ütü ile geçip soğuduğunda da çıkartıyoruz.

Evettt işte bu kadar basit^^^

Gelelim bu hobi malzemelerini nasıl edinebilirsiniz konusuna. Boncuklar benim bildiğim Türkiye'de sadece İkea'da satılıyor. Yanlış hatırlamıyorsam 25 TL gibi bir fiyatı vardı. Tablalar ayrı satılıyordu onlarında 5-10 TL arası bir fiyatı vardı. Aydınger kağıdını hemen her kırtasiyede bulabilirsiniz. Fiyat bazılarına incik boncuk için çok gelebilir ama şöyle düşünün bu yıllarca kullanabileceğiniz bir şey. Gerçekten annem dahil çevremdeki hemen herkes bayılıyor ve ben çevremdekiler için yapar oldum sürekli. Aşağıya bulabildiğim kadar yaptıklarımı koyuyorum belki sonra güncellerim.
Arivederçiii^^ (Öz)



 

Dipnot; hepsi hediye idi.  O yüzden elimde sadece eski resimler var. Gamga ve N'de onlarda olanları yayınlarlar umarım!

2 yorum: