15 Nisan 2020 Çarşamba

Fanfictionların Şahı : The Darkness Within

Heeellllllllllllllloooooöööğğğööğğööğöğöğğöğöğö !!!

Ben geldim. Kaptan Pilot Öz.

Size -bence- fanfictionların şahı olan bir üçleme ile geldim. Fanfiction  ve Harry Potter seven herkesssinnn mutlaka okuması gereken bir seri. Tahmin edebileceğiniz üzere benim aşık olduğum bir seri. Bu kadar aşık olduğum bir seriyi de size anlatmazsam olmaz tabi.
Hala fanfiction da ne canım diyenleri önce kınıyor sonra buraya veya buraya alıyoruz. Tez zamanda kendilerinden utanmalarını diliyoruz.
2016'da yazdığım yazıda bile aşkla bahsetmişim seriden :)


     Neyse seri diyorduk. Seri 3 kitaptan oluşuyor.

  • The Darkness Within / İçimdeki Karanlık
  • A Part Of Me / Benim Bir Parçam  
  • Deepest Reflections / En Derin Yansımalar
  Yazarı Kurinoone İskoçya'da doğmuş hintli, Safina Mazhar. Kendisi fanfiction dışında Power of Four adında bir fantastik serinin de yazarı. Tek meziyeti ff yazmak değil yani. Sadece fanfiction yazsa bile ben ona aşıktım o ayrı. Kitaplar milyonlarca okundu, onlarca dile çevirildi. Fanfiction için inanılmaz bir başarı gerçekten.

Kitapları tek tek incelemeyeceğim sadece ilk kitaba beraber bakalım istiyorum. Diğer kitaplar spoilera girer çünkü.
The Darkness Within : Her şey sadece ufak bir detayın değişmesiyle oluşuyor. Ya Voldemort Potter'ların evine gitmeyip Kılkuyruk'a Harry'i kaçırma görevi verseydi ve onu oğlu /varisi olarak yetiştirseydi?  Tahmin edersiniz ki benim gibi bir Slytherin bu fikre hemmeenn düştü. 65 bölümden oluşan bu kitap benim seride en sevdiğim kitap. Orijinal HP'da gıcık olduğum ne varsa bu seride tam tersi cidden. Okuyunca siz de anlayacaksınız.

Seriye neden çok bayıldığımın birkaç nedeni var. Şimdi bunları biraz açalım.

  1. Harry'nin çok güçlü bir karakter olması. Yani canon HP dünyasında Harry'nin bu kadar ezik olması, hiçbir şey bilmiyor olması, cahil cesaretiyle her şeye atlaması ve şansa bala sürekli kazanması beni sinir ediyormuş. Bunu, bu kitabı okuyunca anladım.
  2. Dumbledore. İçten içe Dumbledore'a sinirliymişim ki bu kitapta Dumbledore'dan hiç hazzetmeyen Harry beni çok mutlu etti. Neden sinirli olduğum konusuna gelirsek de ben Dumbledore'un her şeyi bilip, planlayıp kimseye -özellikle Harry'e- anlatmamasına sinir oluyorum. Savaşçı olarak yetiştiriyor, yaşına uygun olmayan bir yığın savaşa giriyor, ama yine de onunla hiçbir şey paylaşılmıyor. Harry'nin sinir olduğum cahilliğinin sebebi Dumbledore.
  3. Çapulcuların yaşıyor olması. Çapulcularla ilgili bir şeyler okuma fikri beni hep mutlu etti ama hiçbir zaman Rowling'in kaleminden çıkmayan şeylere ilgim olmadı bu konuda. Çok fazla çapulcu ffi okumadım. Karakterler aynı tatta olmaz gibi geliyordu ama burada aynı tatta ve tam ağzımıza layık.
  4. Draco! Harry ve Draco'nun kanki olmaları benim en büyük hayalim ve bu hayal burada gerçek anlayabiliyor musunuz yaşadığım mutluluğu.
  5. Nefret ve kin dolu karakterlerin de duygularının olması. Çünkü gerçek hayatta hiçbir zaman tamamen iyi veya tamamen kötü olduğuna inanmıyorum ve canon HP kitaplarındaki bu durum çok göze batıyor. Ama Kurinoone bunu da çözmüş. Kötü karakterler bile tamamen kötü değil.
  6. Ginny. Kitaptaki Ginny'i seviyordum, filmlerdeki Ginny'den nefret etmiştim, bu ffdeki Ginny'i çok sevdim. Güçlü ve yaşına göre olgun bir karakter olmuş.
  Ben daha önce İngilizce başlayıp Türkçe devam edip İngilizce bitirdiğimi, sonra tüm seri bitince tekrar Türkçe okuduğumu söylemiştim. Onun da hikayesi şöyle; ben Türkçe çeviri olduğunu bilmeden İngilizce başlamıştım ama o sırada Türkçe'ye çevriliyormuş. İlk kitabın 30'lu bölümlerinden sonra Türkçe'ye geçtim ama çeviri 2. kitabın ortalarındaydı. Oraya kadar Türkçe okudum. Sonra da beklemeyi aslaaaa sevmediğim için İngilizce'ye geçip seriyi bitirmiştim. Şimdi gelelim SİZ nereden okuyacaksınız kısmına.

* Eğer ki İngilizce okuyacaksanız fanfiction.net te zaten yayında.
   Fanfiction.net linki : The Darkness Within
* Türkçe okuyanlar için de zamanında turkfanfiction.com açıkken Pardus 3 kitabı da çevirmişti. Benim Türkçe maceram buraya denk geliyor işte. Ama turkfanfiction kapanınca Pardus seriyi AO3'ye ve Wattpad'e taşıdı. Tabi ki AO3'den okumak çok daha rahat ve wattpad önerecek değilim. [Nasıl da atıp tutuyorum ahahaha. Link vermiştim mecburen, AO3'de bir sıkıntı vardı. Ama şimdi çözüldü ve tabi ki wattpad linki anında yok oldu. Çünkü neden olmasın?]
   AO3 linki : İçimdeki Karanlık

Bu arada fantastikcanavarlar sitesi de çevirmeye başlamış. Yazar tekrar düzenliyor bu kitabı bazı değişiklikler yaparak, onlar da bu düzenlenmiş ve değiştirilmiş halini çeviriyorlar. Ama sanırım yazarın izni olmadan yapıyorlar bu işi. O yüzden link vermiyorum. Siz de tercih etmeyin bence. Bir de pardusun çevirisi gerçekten güzel, hiç gerek yok.

E size un verdim, su verdim, şeker verdim. Ne duruyorsunuz helva yapsanıza? Bu iğrenç şakadan ötürü koşarak gidiyorum. Özür dilerim :D

SON BİR KEZ DAHA SÖYLÜYORUM OKUYUN, OKUTTURUN. ÇOKK GÜZEEEELLLL!!!

Arivederçii^^(Öz)


4 yorum:

  1. Özzzzzzz bebeyyiiim dilin ne kadar da gürül gürüldü öyle... Hayatında hiç ff okumamış biri olarak (Gamgayla sen bu konuda konuşurken yarım kulak dinledim hep) bu seriye başlama kararı aldım. Evde yazıcım olsa çıktı alıp okurdum, telefona bakmaya daha fazla takatim kalmadı.. Wattpad nefreti yazın da beni çok etkilemişti, buna rağmen link vererek de ne kadar yüce gönüllü bir kardeşimiz olduğunu göstermiş oldun. Tenk yu!!!

    YanıtlaSil
  2. Hala awakenın bir tane hikayesi vardı onu arıyorum. Pansy ve draco bir barda birlikte çalışıyorlardı. Hatta herm ve draco mimardı. Elinizde varsa paylaşabilir misiniz? En sevdiğim hikayeydi. Senelerdir arıyorum bulamadım. Lütfen sizde mevcut ise çok mutlu olurum. Tek isteğim onu tekrar okuyabilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef elimde yok. Bu hikayeyi de hatırlayamadım ben :) Ama hala bizim gibi awaken severler olduğunu bilmek güzel ;)

      Sil
    2. Awakencordy'nin fflerini özleyenler yalnız değilmiş demek ki. Zira özellikle Snamione bulmakta zorlanan biri olarak onun hikayelerini ben de unutamıyorum :)

      Sil