10 Haziran 2020 Çarşamba

İnanır mısınız, bir alışveriş yazısı ! / Sonunda Kalimba Aldım

       Selamlar, selamlar. Kaptan pilot Öz konuşuyor.
Gerçi başlık bas bas bağırıyor bu yazının yazarı Öz diye ama ben yine de bildireyim istedim. Başlık eski okuyucularımızın (Gamga, N ve büyükava :D) gözlerini yaşartabilir. Zamanında sürekli alışveriş yazısı yazan ben arada bir farklı yazı yazdığımda başlığına 'inanır mısınız bir alışveriş yazısı değil' yazmıştım. Bu da uzun süredir alışveriş yazısı yazmadığım için buraya cuk oturdu bence.

Ayy konudan konuya geçicem yine saçma sapan ama bloggerın tasarımı değişmiş. O kadar değişik geliyor ki bana ne nerede hiç bulamıyorum. Elim alışmış eskisine her şeyi eski yerinde arıyorum :)

Neler aldım kısmına geçmeden önce neden aldım kısmını açıklamak istiyorum.  Biliyorsunuz tüm dünyayı şer dalgası korona sarınca ben 1650 km ötedeki evimden sevdiklerimin yanına gelmiştim. Ama bu geliş maalesef tahmin edilenden çok daha uzun sürünce ben öylece kalakaldım. Tamam az kıyafetle idare edelim ama dostlar ben geldiğimden beri mevsim değişti. Benim geldiğim bavulda kazak vardı ya polar pijama altı vardı düşünün yani. Eh iki haftalığına geliyorum onda da kullanmam diye ne makyaj malzemesi, ne doğru düzgün bakım ürünü, ne lens ne solüsyon kısacası hiçbir şey getirmemişim. Aldığım çoğu şeyi alma nedenim bu ama bir kısmını da korona yüzünden girdiğimiz bu karantinada vaktim olduğunda ölümüne sıkıldığım için aldığım da doğrudur.
Kıyafet boyutuna girmeyeceğim yoksa çoook uzun olacak. Bazı ıvır zıvırları da atabilirim henüz bilemiyorum, bazı şeyleri yazı ilerledikçe keşfedeceğiz :D Ama kıyafet boyutunda da aşağı yukarı 10 t-shirt 10 alt ev pijaması, taytı ve şortu, bir iki üst de dışarıda giymeye aldım. İşin komik yanı bazı işler yüzünden geri dönmem gerebilir ve  bu kıyafet masrafına bir tık boşuna girmiş olabilirim. Ama neyse aldım artık pişman olmak için çok geç.
*Bu arada fotoğraflara arka plan ayarlıyım, ışık bekliyim, şöyle olsun böyle olsun derken hep erteliyordum bu yazıyı o yüzden daha fazla ertelememek için DÜMDÜK çektim. Arkada hep bilgisayarım var, sanki bu yazının sponsoru bilgisayarımmış gibi olmuş :D Neyse o da yeni, onu da karantinada aldım. Yazıya girmiş oldu, iyi oldu.

İlk olarak eski alışkanlığım olduğu için gratisten aldıklarımla başlayacağım. Emin olun hepsi ihtiyaç. İnsanın far paletine ihtiyacı olur mu demeyin 6 ay kalınca oluyor. Bu arada ben bazılarını indirimden aldım ama buraya indirimsiz fiyatlarını ekliyorum sonuçta siz ne zaman bakarsınız bilemem. İndirimden kaça aldığımı da yazarım ama yine de aşağı yukarı bir fikriniz olur.

Nedense gelirken yanıma sadece 2 tane likit ruj almışım. O yüzden ilk ruj baktım ve bu rujların övüldüğünü gördüm. Beaulis markasının Kiss It serisi. Çok da ucuz oldukları için birkaç tane almak istedim ve bu dört rengi seçtim. Renk çeşitliliği olarak zayıflar aslında sadece 12 rengi var. Ama marka yeni sayılabileceği için mazur görülebilir. Hot Sun dışında hepsi benim kullandığım renklere benzer renklerdi. Eşit ve kolay sürülüyorlar, dudak çizgilerini belli ediyorlar. Kalıcılığı orta diyebilirim yemek yiyince siliniyor ama onun dışında kalıyor. Hemen hemen tüm stick rujlar gibi.
FİYATI 17.00 TL

Nemlendirici olarak ben bir süredir yanında taşıması kolay olduğu için bu Bebak'ın nemlendrici el kremini kullanıyordum. Daha önce bir kutu bitirmiştim portakal çiçeğinden ve ikincisini almıştım. Onu da evde unutmuşum. Bu yüzden tekrar alırken kiraz çiçeği gözüme çarptı onu aldım. Formülü ne çok cıvık ne çok katı. Kokusu ikisinin de çok güzel. Bir de gül yağı esanslısı var sanırım onu bilemiyorum. Cildinize sürer sürmez emiliyor ve nemlendiriyor. Tek sıkıntısı bence uzun süreli bir nemlilik sağlamaması. Ama ben -özellikle çalışırken- çok sık el yıkıyorum ve peşine sürekli kremleniyorum. O nedenle sorun etmedim bu durumu.
FİYATI 16.00 TL
Bee Beauty'nin kahveli jet vücut peelingini denemek için aldım açıkçası. Kahve peelingini ben evde yapıyorum içtiğim filtre kahveden ama son zamanlarda bununla uğraşasım gelmiyor açıkçası. Bu nedenle de bir tane ekledim sepetime. Henüz kullanmadım ama yoğun bir kahve kokusu var. 
Kullanınca burayı güncellerim.
FİYATI 19.00 TL

Far paleti olarak yanımda W7 paletlerimden birini getirmişim. Aslında yeterli olurdu benim için ama önümüzde bir nikah var. Bu yüzden yeterli olmaz diye düşünüp bu iki paleti aldım.
İlk palet Wet n Wild - Color Icon / Rose in the Air paleti. 10 adet çok güzel renge sahip. Altta ve üstteki büyük bölümlerde olan gölgelendirme renkleriyle palet kullanışlılığı iki katına çıkmış. Eski far paletlerinde eksik olan tek şey buydu bence. Bu yeni tasarımlarında olması en büyük artı. Bu paleti seçmemin sebebi renk çeşitliliği açıkçası.  (Yazar tam bu anda paletlerin swacthlanmadığını fark eder. Koşarak fotoğrafları çeker ama gün ışığını çoktan kaybetmiştir.) 
Renkler mükemmel, pigmentasyon gayet sağlam, hafif tozutuyor ama kalıcılığının iyi olması durumu toparlıyor. Ben indirimden 30 TL'ye aldım ama 
FİYATI 50.00 TL

Bunu hiç bilmeden aldım açıkçası. Beaulis'in CuTe 232 Experimental far paleti. 4 renk var içinde tasarımına aşık olup aldım. İki far yandan katlanıp arkaya geçiyor. Üstteki fotoğraflarda görebilirsiniz. Bir mıknatıs var içlerinde öyle random açılmıyor yani. Bu farda her farın ayrı kapağı olması çok hoşuma gitti. Bu arada tasarım sevip aldım ama farlar da hiç fena değil. Pigmentasyon en açık renk dışında gayet iyi. Açık altın - beyaz  simli farı göz pınarı için kullandığım için bunu çok önemsemiyorum. Bronz ve simli renge bayıldım. Ben indirimden 20 TL'ye aldım, indirimsiz almalı mıyız bilemiyorum ama
FİYATI 33.00 TL



Geldiğimden beri en çok oje almışım sanırım. Ama bunun nedeni acil bu kadar ojeye ihtiyacım olması değil tabi. Ben son zamanlarda ojelerini pek beğenmemeye başlamıştım ve beğendiğim ojelerim de bozulmaya / bitmeye başlamıştı. Yani yavaş yavaş ojelerimi yeniliyordum. Bu nedenle aldığım oje sayısı çok. Şimdilik 3 ayrı seri var aldığım ama muhtemelen almaya devam ederim. Şimdi gelelim bu serilere.
Flormar Full Color Serisi : Bu serinin neredeyse her rengi bende var . O yüzden bu bende olmayan iki rengi bulunca kaçırmayayım dedim çünkü gerçekten çok seviyorum. Tek katta rengini tam ve düzgün vermeyi vaat eden bu oje gerçekten vaadini yerine getiriyor. Ama nedense buradaki FC11 rengi için böyle söyleyemeyeceğim. Bendeki diğer tüm renkler tek katta rengini veriyor. İkinci kat sürmek isterseniz biraz beklemek gerekiyor. Yapısı bir tık daha kalın olduğu için üst üste pek sürülemiyor ne yazık ki. Kalıcılığı çok iyi.  FİYATI 7.00 TL
Pastel : Bu ojelere de bayılıyorum gerçekten. Çok geniş bir renk skalası var. Tek katta çok kapatıcı olmuyor, genelde iki kat sürmek gerekiyor.. Gratiste hala devam eden 2. ürüne %50 kampanyası var. Kalıcılığı orta ve bir top coat ile daha da artırılabilir.
FİYATI 8.00 TL
Beaulis Paint It : Açıkçası yeni sayılabilecek bir markanın oje çıkarmasını beklemiyordum. Ama çok da sevindim. 30 renk çıkardılar bu seriyle. Renklere bayıldım. Galaxy ; oje üzerine sürmelik bir sim. Ama tek kullananlarda vardır illa sadece ben sevmiyorum. Fiyatları uygun. Kalıcılık diğer iki seriye göre bir tık daha düşük ama bu da bir top coat ile daha uzun kalabilir.
FİYATI 5.50 TL
Beaulis Nourish It Besleyici Tırnak Eti Bakım Yağı : Benim tırnaklarım özellikle son zamanlarda çok kırılır hale geldi. Nedenini bulamadığım için de her şeyi rastgele dener oldum. Bu da güzel bir bakım yağı. Tırnaklarıma ve çevresine sürüp masajla yediriyorum. Tabi sonuç görmek için daha çok erken ama bakalım.
FİYATI 9.50 TL

Life In Hindistan Cevizi Yağı : Geldik gratisten aldığım son ürüne. Buna çok sinirliyim çünkü indirime girmiş. Ben de indirimden almıştım ama bu kadar indirimde de değildi :) Neysssee... Her yerde kullanılabilen bu güzide yağı da ekledim sepetime. Ben tırnaklarıma, ellerime kullanıyorum genelde. Bir de buraya bir makyaj temizleme solüsyonu getirmediğim için joker olarak bu görevi de üstlendi. Her derde deva yani. İndirimdeyken fiyatı da çok düşüyor. Şu an 19 TL ama 
FİYATI 42.00 TL

Missha Yağ Kontrolü Sağlayan Köpük Temizleyici: Ürünü daha önce kullanmamıştım. Yorumlara güvenerek aldım. Yağlı ciltler için olan bir ürün. Benim cildim karma olmasına rağmen ben çok sevdim. Ama kuru ciltlerin seveceğini sanmıyorum. Elime küçük bir parça alıp elimde köpürtüyorum. Sonra yüzüme uyguluyorum. Yüzde hafif gerginlik oluşturuyor ama çok kısa bir sürede geçiyor. Nemlenmiş ve tertemiz bir cilt bırakıyor.
FİYATI 59.90 TL
Missha Sivilce ve Bölgesel Cilt Problemi Tedavi Edici Film Bant : Çay ağacı ve salisilik asit içeriyor. Temizlenmiş ciltte sivilce üzerine uygulandığında sivilceyi indirdiği, tahrişi ve lekelenmeyi önlediği söyleniyor. Bunu da henüz deneyemedim, denersem tekrar güncellerim.
FİYATI 8.00 TL
Güncelleme : Bu bandı kullandım. Eğer yeni şişen ama henüz uç vermemiş bir sivilce ise etkili olup şişliği indiriyor. Ama üzerinden biraz geçmiş bir sivilce ise yardımı olmuyor maalesef, hatta zararı var bile diyebiliriz. Bandın yok gibi olması hoşuma gitti. Üzerine makyaj bile yapılabilir. Pahalı bir ürün olsaydı tavsiye etmezdim ama fiyat çok uygun olduğu için mutlaka deneyin diyorum.

Boş zamanım dolayısıyla bir yığın kitap aldım. Henüz hiçbirini okumadım, o nedenle yorum yapamayacağım. 
Alttaki üç kitabı öğretmenlere tavsiye edilen kitaplar olduğundan aldım. 
Bir kedi,bir adam, iki kadın Gamga tavsiyesi olduğu için aldım.
Arşiv ve Azat bir distopya sanırım. Hiçbir fikrim yok açıkçası. İkisi 20 TL idi kitapyurdunda. Sadece konusunu okuyup sevip aldım. Yazarın kalemini ya da çevirisini bilemiyorum.
İngilizce bulmacayı biraz kelime öğreneyim diye aldım. 5-6 sayfasını çözdüm ama pek sevmedim çünkü sadece iki çeşit bulmaca var.
Üstteki üçlüyü bu karbon kitapların çevirisi nasıl diye bakma için aldım. Cep kitap mantığını seviyorum, taşıması da kolay ama çeviri kötüyse okunmaz. Bakalım, görelim.
Bir de 1000 Nokta serisinden Şehirler'i aldım. Çok merak ediyorum ama henüz gelmedi.

Kalimba aldığımdan da bahsetmiştim. N11 den aldım. Fiyatı 175.00 TL idi. İlk aldığımda çok heveslenerek başlamıştım ama sonra bu hevesim söndü. Şimdi bu yazı için çıkarıp fotoğraf çekince tekrar başladım çalışmaya :D  Sesini çok seviyorum gerçekten. 

Upuzuuunnn bir yazı olduğu için özür dilerim üzümlü keklerim. Umarım işinize yarar bilgiler vermişimdir. Umarım uzun zaman sonra bir alışveriş comeback yazısı olmaya layık bir yazıdır. 

Lab u guysss...
Arivederçii^^(Öz)

1 yorum: