1 Ağustos 2017 Salı

Wattpad nefretim...........................................................

Selamlar, kaptan pilot Öz konuşuyor. 

Bu konuyu neden daha önce yazmadım hiç bilmiyorum gerçekten. Halbuki belki de üzerine en çok konuşmak istediğim konu, hatta üzerine en çok konuşulup insanlarda farkındalık yaratılması gereken konu bu.

Bir şekilde bir yerden illaki duymuşsunuzdur bu siteyi. Ben de ilk duyduğumda varlığına sevinmiş, 8-16 yaş arası kızlarımızı okumaya teşvik edeceğini düşünmüştüm. (Cinsiyetçilik yapmak istemiyorum ama sitenin %99.9 u kız.) Zira ben, 'aman çocuklar okumaya alışsın da sonra zaten kalite arayacaklar ve siteyi bırakıp kaliteli yazarlar, kitaplar peşinde koşacaklar' düşüncesindeydim. En azından bende öyle olmuştu. Tamamen çöp diyebileceğimiz kitaplarla başlamış ve bu alışkanlık haline geldiğinde kalite arayışına düşmüştüm. (Hala arada leş kitaplar okumuyor değilim ama bu da benim serseri serbest stilim be dostlarım..............)


Neyse olayın özünde ben bu işi fazla hafife almışım. Artık olaylar benim gençliğimdeki gibi değilmiş ne yazık ki. Olay kalitesiz yazılar da değil aslına bakarsanız. Gerçi yazılar inanılmaz kalitesiz ona diyecek laf yok. Wattpad'de yazan ergen yazarlarımızın hepsinin Türkçe dersinde 3'ten (gerçi artık puan sistemi var sanırım ne oluyor 60 mı?) yukarı notu yoktur ama. Başta -de -da eklerine, minik -ki lere takılan yüreğim zamanla bunları aştı ve 30 kelime barındıran dağarcıklarına ve başı olup sonu olmayan, olsa da birbiriyle bağlantılı olmayan cümlelere üzülmeye başladı. Daha da kötüsü bu şekilde kendilerince eser üreten ergenlerimizin bunları -diğer ergenler çok okuduğu için- kitap haline getirmesi. Burada yayınevlerini suçlayamıyorum. Zamane yayınevleri artık içerikten çok satar mı satmaz diye yola çıkıp kitap seçtiklerinden en mantıklı hareket Wattpad kitaplarını basmaları. Sonuçta benim çöp dediğim, leş kategorisine soktuğum, edebi açıdan hiçbir değeri olmayan bu eserler milyonlarca okunmaya sahip. Yayınevleri de biliyor ki onlar bu eserleri(?) kitap haline getirirse bu ergenlerimiz, minik genç kızlarımız ailelerini zorlayarak bu kitapları aldıracaklar. Sonuç olarak kitaba veriien 10 TL'nin gereksiz görüldüğü güzide ülkemde, kalın ciltlerle basılan bu kitaplar 25-35 TL arası fiyatlara satılacak. 

Satılıyor da...

Asıl beni endişelendiren bu ergen yazarlarımızın Türkçe bilgisi değil. Ondan çoktan vazgeçtim. Beni endişelendiren kafa yapıları. Wattpad'i -özellikle kuzenimin okuduğu dönem ablamla birlikte-
epey incelemiş biri olarak söylüyorum bu kızlarımız hayatı ve erkekleri çok yanlış anlamış. Genel olarak hikayelerde başrol olan ve hayali kurulan erkek tipi maço, gerektiğinde kıza karşı kaba (bazen kızın canını yakacak kadar), aşırı kıskanç, kızı kısıtlayan, mafya, başı beladan kurtulmayan, inanılmaz zengin, mutlaka kaslı, inanılmaz yakışıklı ve kızı çok seven biri oluyor. Bu durum birkaç hikayede olsa kurgu deyip geçerdim ama hemen hepsi böyle. Başrol erkek çok acı çekmiş, bazılarının psikolojik problemleri var ve kızlar bu adamları kendilerine aşık edip iyileşmelerini sağlıyorlar. Bildiğiniz ergenlerin fantezi dünyasına açılan bir kapı Wattpad ve bunu fark ettiğiniz anda sizi bir endişe kaplıyor. Biz nerede hata yaptık da yeni nesil genç kızlarımız böyle erkeklere hayranlık duymaya başladı? Bu Wattpad'de bu şekilde bir erkeğin aşk hikayesini yazan kızlarımız evde nasıl bir aile ile yaşıyorlar? Kızı malıymış gibi sahiplenen, tüm kişisel alanına tecavüz edecek kadar kısıtlayan bu erkekleri bizim kızlarımız nasıl güzel görmeye başladı?

Hata bizde mi yoksa bu genç kızlarımızın telefonda tablette saatlerce ne yaptıklarını belki bir kere bile merak etmemiş ailelerinde mi? Bilemiyorum Ednan...

Wattpad'in %90 ı bu sadomazo bad boy hikayeleriyle dolu. Peki kalan kısımda ne var? Çok küçük bir Bilim Kurgu kategorisi var ortanın üstünde hikayeler barındıran. Bir de benim endişemin diğer kısmı var. Gerçekten Wattpad'de küçük bir kısmı kaplasa da aşırı cinsel içerikli hikayeler var. Değişik fanteziler bulunduruyorlar içlerinde, öğretmen ile aşk, üvey abi ile aşk... Bir de inanılmaz açık dille yazılmış cinsel ilişkilerle dolu hikayeler.
Yaş kitlesi bu kadar küçük olan bir sitenin bu içerikleri barındırması gerçekten gelecekten umudu kesmem için beni tetikliyor. 


Yani demem o ki. Wattpad okuyorsanız, okumayın. Lütfen bana 'iyi hikayeler de var amaaa' demeyin. Olmaz olsun. Pdf kitap indirip okuyun daha iyi. Wattpad okumuyor ama okuyan birilerini tanıyorsanız, engelleyin okutmayın. Herkes birinin elinden tutsun ve bu Wattpad olayı bitsin. Ancak öyle geleceğe dair umutlanabilirim.

Arivederçii^^(Öz)

7 yorum:

  1. Gelecek nesiller gelsin mi?......................

    YanıtlaSil
  2. KONUŞ BE ÖZ REİS

    YanıtlaSil
  3. Wattpadler kapatılsın...........

    YanıtlaSil
  4. Wattpad, facebook ve twitter a Türkiye' den erişim engellensin. Bimer' e başvuru yapalım reis.......................

    YanıtlaSil
  5. Hepimiz elimizi taşın altına sokarsak bunu başarırız! Size güveniyorum ! -Öz

    YanıtlaSil
  6. Bizi wattpadden bir kez daha tiksindirdiğin için teşekkürler Mahmut.

    YanıtlaSil