2 Nisan 2020 Perşembe

Soğuk, Sıcak, Aromalı veya Nasıl İsterseniz, Karşınızdaaaa DALGONA COFFEE!

Amannn tanrımm, neler de görüyorum. Son zamanların en aktif blogu mu burası :)

Selamlar selamlar, Öz karşınıza mükemmelllll bir kahve tarifi ile geldi.
Ama öncesinde şu karantina günlerinde nasılsınız dostlar? Ben karantina günlerimi annem, babam ve iflah olmaz erkek kardeşimle geçiriyorum. Biraz bıkmaya başladılar ama ne yapalım mecbur. Ben yine yapacak işlerim de olduğundan onlara göre daha kolay vakit geçiriyorum. Size de karantinada neler yaptığımla ilgili bir yazı yazmak istiyorum ama öncesinde bu kaffe tarifiyle geldim.

Açıkçası daha önce gelecekti bu tarif ama birçok kez deneyeyim ve hakkında tavsiyeler verebilecek konuma geleyim diye bekledim.
Kendimi usta barista ilan ettiğimi fark ettiniz mi? :)


İlan etmekte de hakkım var bence. Çünkü yapımı çok basit olan kahve tariflerini inanılmaz ustalıkla yapabiliyorum :) Malzemelerimiz çok çok basit.


Fotoğrafa ek bir de süt var ama o sonradan eklendiği için fotoğrafa eklemeyi unutmuşum :) İlk aşamada bu üç malzemeyi çırpıyoruz. 


Mikserle çırparsanız 3-4 dakika, el çırpıcısı ile çırparsanız 12-15 dakika çırpmanız gerekiyor.
Miktar hiç farketmeden ne kadar yaparsanız yapın aynı oranda koyacaksınız. Yani bir kişi için 3 çay kaşığı kahve, 3 çay kaşığı şeker, 3 çay kaşığı sıcak su koyuyoruz.  Bu normalde her yerdeki tarif. Ama benim kişisel tercihim şekeri 2 çay kaşığı koymaktan yana hatta belki 1. 

Çırptıkça bu karışım böyle krem şanti gibi bir kıvama geliyor. 

Bundan sonra işimiz çeşitlendirmek. Ben üç ayrı çeşit denedim.
1. Sıcak Dalgona Kahve : Bunun için bir cezvede 3/4 bardak sütü ısıttım. Isınmış sütü bardağa koyup üzerine bu hazırladığım kremayı koydum.
2. Soğuk Dalgona Kahve : Bir bardağa 3 buz ve yine 3/4 bardak sütü koydum. Üzerine hazırladığım bu kremayı koydum.
3. Kakaolu Dalgona Kahve : Bunun için önce bu kremaya 3 çay kaşığı kakao koyarak tekrar karıştırdım. Daha sonra sıcak dalgona kahve hazırlar gibi hazırladım.

(İnsan bardağa özenir biraz güzelini seçer ama nerdeeee. Asla prof bir blogger olamıcam)

Gelelim yorumuma. Ben dalgona kahveyi sevdim. Ama şöyle bir sıkıntı var ki ben şekerli kahve pek sevmiyorum. O yüzden sıcak dalgona bana pek hitap etmedi. Soğuk kahveyi şekerli daha çok kabul edebiliyorum, o yüzden de soğuk halini daha çok sevdim. Annemle babama da denettim, onlar sıcak haline bayıldılar.

Bu karantina zamanlarında rahatça yapılabilecek kahvelerden bence. Ben çalışırken frenchpresste filtre kahve demlemeye bile çok zor gözüyle bakıyorum. O yüzden çalışırken sadece haftasonları yapabilirim ama şu karantinada sık sık yapıyorum, ailecek çok sevdik. Krema aşaması hepsinde aynı olduğundan herkesin tercihini tek seferde yapabiliyorum, bu da işime geliyor açıkçası :)

Sık sık bloga yazmayı umuyorum artık. Ennnn kısa sürede görüşmek üzere. (3 YIL SONRA YAZDI)
Arivederçii^^(Öz)

1 yorum:

  1. talllgona koffiiii eline sağlık bebişto ben de ne zamandır görüyorum ama kahveyi bıraktığım için (malum sebepler) denemek kısmet olmamıştı. Şu kabus bitsin de bi elinden dalgona içelim ya :( Bir deeee karantinada neler yaptığını anlatacaksın sandım devamında yazının ama anlatmadın. Bu kalp kırıldı be gülüm. ÇABUK YAZ!!!!!!

    YanıtlaSil