18 Ekim 2016 Salı

DIY / Kağıttan Kitap Ayracı

Selam millet.

Bu aralar kendin yap yazılarını biraz boşladım galiba. Bu yüzden de hemen yepisyeni kendin yap projelerine el atayım dedim. Kitaplık aldığım için kitaplarım daha çok göz önünde ve artık daha çok okuyorum. Bu sırada da ayraç sıkıntısı çektiğimi farkettim ve evdeki malzemelerden kolayca yapılabilecek ayraç derdine düştüm. Biraz internetle biraz da kendimden bir şeyler katarak 4 tane ayraç yaptım. Gerçi bir tanesinden pek memnun kalmadım ama neyse.
E hemen başlayalım o zaman...

İlk ayracımız kalpli ayraç.  Yapımı çok kolay.. Birbirine yakışan iki renkte kartonla yapıyoruz.

Ben pembe ve lila seçtim.


Daha sonra ben düzgün kalp çizemediğimden bir kalp kalıbı çıkardım.


Bu kalpten pembeye 4 tane lilaya 5 tane çizdim.


Makasla hepsini kestim. Maket bıçağıyla başladım ama sonra masamı mahvettiğimi farkedince makasa geçtim :D


Alt alta gelicek şekilde yapıştırıp kalem izlerini sildim.


Böylece çok tatlı bir ayracım olmuş oldu. Eğer daha kalın olmasını isterseniz arkasına karton veya dondurma çubuklarından yapıştırabilirsiniz. Ben kitabımın arasına kalın bir şey koymadığım için öylece bıraktım.


Gelelim 2. ayraca. Karton kağıttan genişliği 1,5 santim olacak 4 şerit kesiyoruz.


Aynı renkte 2 şeridi dik olacak şekilde yapıştırıyoruz.


Mavi rengi de üsttekinin yanına yapıştırıyoruz.


Diğer mavi şeridi de en üste gelecek şekilde yapıştırıyoruz.


Altta kalanı üste katlaya katlaya ilerliyoruz.


En sona geldiğimizde düz şekilde katlıyoruz.


Ve alta gelecek şekilde yapıştırıyoruz.


Ayracımız hazıırrrr :)


3. ayraç için aslında beyaz bir karton gerekiyor ama bende beyaz karton yoktu bende o yüzden kullanmadığım, sevmediğim yayınevi ayraçlarından birini beyaz kağıtla kapladım.

Sonrasında üstüne çeşit çeşit çizgiler çizdim.


Bu çizgilerle oluşan araları boyadım. Bu tamamen kişisel istediğiniz renklerle, istediğiniz boyalarla boyayabilirsiniz. Boyadıktan sonra da üstüne 'kitap' kelimesi farklı dillerde yazdım.


Son ayraç ise fail olduğu için anlatmayacağım ama neden fail olduğundan bir bahsedeyim.


Bu son dondurma ayracı sonuna kadar çok güzel gitti ama sonunda pulları yapıştırmak için sıvı yapıştırıcı kullanmıştım ve pullar yapışmadı. Daha sonra tutkal sürdüm ve tutkal altta da yapıştırıcı olduğundan her yana dağıl ve renkler birbirine geçti kağıda bulaştı. Pinterestte minik kağıtlar kesmişlerdi yapıştırmak için. Ben bir farklılık katayım dedim ama keşke demeseymişim :D


Evet millet bugünlük kaptan pilot Öz'den bu kadar. Lab Yu Guyss...

Arivederçii^^(Öz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder