21 Ekim 2016 Cuma

Harry Potter tag!! [[Öz+Gamga]]

Selam milleeeeeeeeetttttt !

Biz taş kağıt makas üçlüsünün potterhead biraderleri olarak ortak bir harry potter tagi yapmaya karar verdik. Çok çok çok zordu. Gerçekten her bir maddeyi uzun uzun düşündük :)) O zamannn -davullar çalsın- hemennn başlayalımmm...

1. En sevdiğin kitap?

Öz: Bu en çok düşündüğüm sorulardan gerçekten. Galiba Felsefe taşı dicem. Çünkü bütün büyücülük dünyasına ilk adımımızdı Felsefe Taşı. Öğrendiğimiz, duyduğumuz her yeni şeye 'vooaahhh' tepkileri veriyorduk. O yüzden Felsefe Taşı.

Gamga: Benim için seçmesi çok zor olmadı çünkü birisi ne zaman "Gamga yeaa kitaplarla film arasında çok fark var mıaa?" diye yanaşsa aklıma gençliğimin baharında okuyup kederde yeni leveller açtığım Zümrüdüanka Yoldaşlığı gelir. Kendisi aynı zamanda işlerin ciddiyetini anladığım kitaptır ve sonuyla beni hüngür hüngür ağlama leveline getirmiştir ki belirtmek isterim bu gözler ejderhalardan bile daha nadir ağlar.

2. En az sevdiğin kitap?

Öz: Ölüm Yadigarları. Hem son kitap olmasından dolayı üzücü hem de beni tatmin etmeyen birkaç şey de vardı.

Gamga: Sırlar Odası'nın ne kitabını ne filmini sevebilmişimdir şimdiye kadar sebepsizce ama şimdi düşününce Felsefe Taşı'ndan sonra yaşadığım coşkuyla beklentimin aşırı artması ve iki kitap arasında benim yaşımın büyümesinden kaynaklanan bir istediğini bulamama durumu söz konusu sanırım.

3. En sevdiğin film?

Öz: Harry Potter ve Ateş Kadehi. Bu filmin yeri bende çok ayrı. Sınıf arkadaşlarımla gitmiştim bu filme. Bu filmi Voldemort'un dönüşüyle serinin kırılma noktası olarak görüyorum. Hem de Harry'nin azıcık güçlü olması -çokça yardımla da olsa- çok iyi geldi.

Gamga: Potterheadlerin %80i gibi benim de ATEŞ KADEHİİİİİİ (dum dudu duuuummm davul sesleri). Şimdi aşikar olanı açıklamaya gerek var mı bilmiyorum ama gözlerinizde bir Durmstrang Enstitüsü'nün giriş sahnesi canlansın açıklama niyetine. Ayrıca labirentin sonunda yaşadığımız gerilim ve adrenalinle olayların çığırından çıkışı, ablamla o sinema salonundan çığlıklar atarak çıkmamıza sebep olmuştur.


4. En az sevdiğin film?

Öz: Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı. Tamam bu en uzun kitaptı, kolayca filme çevrilemezdi ama filmdeki esrar dairesi benim için hayal kırıklığıydı. Kitapta esrar dairesi çok iyi tasvirlenmişti.
Aslında aynı derecede bir de Melez Prens. Olay akışı çok kopuk kopuk geliyor bana her izlediğimde.

Gamga: Aslında sevmediğim bir film ya da kitap var diyemem (yalan yukarıda ağzını ayıra ayıra Sırlar Odası demedin mi dediğinizi duyar gibiyim). Ancak dediğim gibi Sırlar Odası ile yıldızım pek barışık değil. Ayrıca bu konuda Öz'e katılmak isterim nedense Melez Prens'in filmi bende hiç oturmadı filmleri düşününce hep bir hatırlamakta zorlanırım ne oluyordu ne bitiyordu diye.

5. Kitapların / filmlerin seni en çok ağlatan kısmı?
Öz: Kitaplarda hemen hemen bütün ölümler. Fred'e, Sirius'a Dobby'ye Dumbledore'a...
Filmlerde sadece Dumbledore'un ve Dobby'nin ölümü

Gamga: Vah burada arka planda Müslüm Gürses'ten Hangimiz Sevmedik çalsın istiyorum. Açık konuşmak gerekirse aslında bir tek Dumbledore için gözyaşlarım döküldü ancak bu bir birikimin eseriydi onun dışında kitaplarda da filmlerde de Fred'e Sirius'a Dobby'e üstünde çok durulmalayan Lupin çiftine ciğerim parçalandı. Hatta ve hatta Molly Weasley'in "Not my daughter, you bitch!" sahnesinde bile bi hüzünlendim.

6. En sevdiğin alıntı?
Öz: Seçmek gerçekten çok zor. Şuan tam hatırlayamasam da Snape'e laf sokan çapulcu haritasına çok gülmüştüm.
Bir de Fred ve George beni çok güldürüyorlar. Mesela;
Ron: Bu ne kadar?
Fred&George: 5 galleon.
Ron: Bana ne kadar olur?
Fred&George: 5 galleon.
Ron: Ama ben sizin kardeşinizim.
Fred&George: O zaman 10 galleon.

Hermione'den Ron'a
-Sırf sen bir çay kaşığının duygusal zenginliğine sahipsin diye sanma ki hepimiz öyleyiz. (O kadar bana söylenmiş gibi hissettiriyor ki.)
Yine Hermione'den
-İçinizinden birisi ortaya hepimizi öldürecek bir fikir daha atmadan ben yatmaya gidiyorum. Ya da daha kötüsü bizi okuldan attıracak. (Emma Watson'ın favori repliği bu. Kendisinin de dediği gibi, izlediğimde küçük olan ben için o kadar zekice bir cümle gibi gelmişti ki.)

*I open at the close.

Ve tabiiikiiiiiiiii........

After all this time? -Always

Gamga: Tabi ki bir tane seçemeyeceğim o yüzden birkaç taneyi buraya bırakıyorum.
Narcissa Malfoy'un "He is dead!" bağırışı. Hala tüylerim diken diken olur aklıma geldikçe.
Molly'nin "Not my daughter, you bitch!"i. İçimize bir su serpmedi mi?
Hagrid'in tüm o macerayı başlatan "You're wizard, Harry"si.
Çapulcu haritasını hizmetimize sunan o muzur "I solemnly swear I am up to no good" cümleciği.
Dumbledore'un HULAAAAAN diye bağırtan "I am not worried, Harry, I am with you" replikisi. Bak yine duygulandım.
Hermione fındığımın tripli tripli "It’s wingardium leviosa, not leviosahhh" deyişi.
Ve son olarak AFTER ALL THIS TIME ------ ALWAYS

7. En sevdiğin Weasley?

Öz: Fred ve George Weasley tabisiii. (onları tek kişi sayıyorum.)

Gamga: Kitapta Ginny'e bayılıyorum ancak ikizler varken bu konu tartışmaya kapalı sanırım.

8. En sevdiğin kötü karakter?

Öz: Hakkında okuduğum milyonlarca fanfiction gösteriyor ki Draco Malfoy.

Gamga: Draco Malfoy'un askerleriyiz. Ayrıca ona kötü karakter demek biraz kalbimi kırdı.....

9.En sevdiğin erkek karakter?

Öz: Hagrid. Çünküüüüüüüüüüü o Hagrid. Kamoonn... Kim saf kalpli minik bir dev sevmez ki?

Gamga: Arthur'a ve Remus'a bir düşkünlüğüm var. Ama Snape'in iyilik ve kötülük arasında sıkışıp kalmış karakteri onu göz bebeğim yapıyor.

10. En sevdiğin kadın karakter?

Öz: Molly Weasley. Anneme inanılmaz benziyor :)

Gamga: Professor McGonagall. Sanki her başımız sıkıştığında koşup gelecekmiş gibi bir his veriyor bana. Ne bileyim.

11. En sevdiğin profesör?

Öz: Minerva Mcgonagall (ilerde olmak istediğim tarzda bir öğretmen. Katı ve otoriter ama bunun yanında sevilip saygı duyulan.)

Gamga: Hagrid'in de bir profesör olduğunu hatırlatıp onu seçiyorum Pikachuuu.

12. Hangisini tercih edersin. Snape'in saçını yıkamayı mı, bütün gün Lockhart'ın kendisinden bahsedişini dinlemeyi mi?

Öz: Snape'in saçını yıkmayı. E en fazla 5 dk sürer. Gıcık Lockhart ile tüm gün geçirmekten iyidir.

Gamga: Yaa size biraz Öz'ün bana yaptığı o iğrenç şunu mu tercih edersin bunu mu testlerinden bahsetmek isterdim ama neyse. Demek ki beni bu günlere hazırlıyormuş dostum. Düşünmeden Snape'in saçları diyeceğim.

13. Hangisini tercih edersin. Mutlu bir Bellatrix ile düello yapmayı mı, kızgın bir Molly ile düello yapmayı mı?

Öz: Tabiki mutlu bir Bellatrix. Siz kızgın bir Molly'nin son düellosunu hatırlamıyor musunuz?

Gamga: O Bellatrix delisini evire çevire dövmeyi tercih ederim müsaadenizle. Ona tekme değil TEKMÜK atmak istiyorum.

14. Hangisini tercih edersin. Hogwarts'a tren ile gitmeyi mi, uçan araba ile gitmeyi mi?

Öz: Yani klasik olucak ama ben tren demek istiyorum. İstasyonu görüp usul usul Hogwarts'a yol almak istiyorum. Hem uçan araba benim midemi bulandırır.

Gamga: Hepimizin içinde bir tren yarası bırakmadı mı bu seri. Tartışmaya kapalı şekilde Hogwarts treni diyorum.

15. Hangisini tercih edersin. Voldemort'u öpmeyi mi, Umbridge'e köpüklü banyo yaptırmayı mı?

Öz: Bu ingilizlerin saçma soruları beni benden alıcak. Bu tagi yazanların hepsini karşıma alıp İĞRENÇSİNİZZ demek istiyorum. Amaa illaki bir seçenek seçmeliysem yine kısa sürer mantığı ile Voldemort'u seçerim.

Gamga: Umbridge düdüğüne banyo yaptırayım da görün bakalım neler oluyor. Onu seçiyorum.

16. Hangisini tercih edersin. Bir hipogrife binmeyi mi, bir ateşokuna binmeyi mi?

Öz: Burada klasik olarak ateşoku seçmem lazım ama hipogrife binmeyi tercih ederim. Çok daha heyecanlıymış gibi geliyor bana.

Gamga: Canlı şeyler beni her zaman huzursuz etmiştir. Kontrolün tamamen bende olmasını isterim o yüzden ateşoku bebeğim.

17. Kitaplarda okuduğun bir karakter hakkında filmleri izleyince farklı hissettiğin oldu mu?

Öz: Kitaplardaki Ginny'i seviyordum ama filmlerdeki Ginny'den tiksiniyorum.

Gamga: Kitaptaki attığını vuran alemlerin efendisi Ginny'i filmde nasıl bu kadar olsa da olur olmasa da olur bir karakter haline getirdiler bilmiyorum ama : Ginny.

18. Filmi kitaba tercih ettiğin oldu mu?

Öz: Hiç olmadı.

Gamga: Ölüm Yadigarları part 1 film olarak beni çok etkilemişti ama şunu da belirtmeliyim ki ben son kitabı hiç okumadım. Bir şeylerin sonunu okumama hastalığı var bende sanki sonunu okursam hayatımdan çıkacakmış gibi hissederim. O yüzden adil bir cevap olmayacak ama Ölüm Yadigarları part 1.

19. Dumbledore olarak Richard Harris mi Michael Gambon mu?

Öz: Özel bir tercihim yok. İkisini de beğenmiştim.

Gamga: Ben Michael Gambon'u tercih ediyorum.

20. Filme dahil etmedikleri için en çok kızdığın karakter ya da olay ne?

Öz:Çok kızdığım değil ama keşke olsaydı dediğim şeyler var. Mesela Hermione'nin kendi hallerinden memnun olan ev cinleri için verdiği savaş okurken çok komikti ekranda da görsek komik olabilirdi.
Bir de saçma bulduklarım var. Mesela Barty Crouch Jr.'ın Azkaban'dan kaçışı öylece olmuş gibi verildi. Hani Azkaban çok korunaklıydı? Normalde annesi, babası ve ev cinlerinin çok zekice hazırladığı bir planla kaçtı Azkaban'dan.

Gamga: Ya ÖZcüğüme o kadar katılıyorum ki bence de bu ikisi başı çekiyor. Bir de neden böyle dediğim sahneler var mesela Harry'nin ismi Ateş Kadehi'nden çıktıktan sonra kitaptan çok farklı olarak filmde Dumbledore'un Harry'nin üstüne adeta uçarak çökmesi. Bir de Sirius ve Harry arasında geçen birlikte yaşama konuşması kitapta ve filmde çok farklıydı. NEDEEEN diye haykırmak istemiştim.

21. Eğer herhangi bir filmi tekrardan çekebilseydin hangisini çekmek isterdin?

Öz: Kesinlikle Melez Prens. Çok basitleştirilmiş ve çok kopuk kopuk bir filmdi.

Gamga: Melez Prens'i daha detaylandırarak çekmek isterdim. Dokunmayacağım tek sahne Harry ve Dumbledore'un mağara sahnesi olurdu sanırım. Kitap olarak birçok sorunun cevaplandığı bir kitaptı filminde bunların tam yansıtılamadığını düşünüyorum.

22. İlk başta hangi Hogwarts binasına ait olduğunu düşünmüştün?

Öz: Rawenclaw diye düşünmüştüm. Ya da çok düşük bir ihtimal Gryfindorr

Gamga: Her ergen gibi Slytherin. Yetişkinliğe geçiş sürecimde ise bazen Hufflepuff  bazen Rawenclaw.

23. Pottermore'da hangi binaya yerleştirildin?
Öz: Slytherin (İlk bi şaşırıp üzüldüm ama şu an anlıyorum ki dibine kadar Slytherin!)


Gamga: İnanır mısınız hiç beklemediğim bir şekilde Gryfindorr hahhahah. Bu beni ziyadesiyle şaşırtsa da daha sonra içindeki gizli Gryfindorr'u keşfettim. Bence haklı bir seçim olmuş seçmen şapkacığım ;)

24. Eğer Hogwarts'da okusaydın en sevdiğin ders hangisi olurdu?

Öz: İksir olurdu. Elimin emeğiyle bir şeyler yapmayı sevdiğim için. Ya da KSKS olabilirdi.

Gamga : Şekil değiştirtmecee. Öyle bir ders var mıydı ya. Hani McGonagall'ın verdiği.Aslına bakarsanız hep Tonks gibi  Metamorphmagus olmak istemişimdir.

25. Hangi büyüyü öğrenmek senin için en kullanışlı olurdu?

Öz: Accio ile yerimden kalkmadan yaşayabilirdim. Gerçi bir şeyleri geri de göndermek lazım Wingardium Leviosa daha kullanışlı.

Gamga: Lumos. Ben bu gözleri karanlıkta kitap okuya okuya 3 buçuk derece yaptım dostlar :(

26. Hangi karakterle hemen arkadaşlık kurabileceğini düşünüyorsun?

Öz: Ron Weasley ile. Ron'u bir taş ile yarım saat yalnız bıraksanız taş bile onunla arkadaş olabilir bence.

Gamga: Bence ben Sirius ile hemencecik kanki oluverirdim. Karakterlerimiz benziyor. Ergen yıllarında acımasız ve yaramaz sonraları pamuk kalpli. Kendimi mi övdüm acabaa sonlara doğru. Efendim kapayalım bu bahsi

27. Ölüm yadigarlarından hangisine sahip olmak isterdin?

Öz: Tabiki pelerin. Görünmez olmak zaten hayalim. Bunun dışında da ölülerle uğraşmam, korkarım. Asanın derdi de kendinden büyük onunla da uğraşamam. En iyisi pelerin, mis.

Gamga: Özcüğümden copy paste yapmak istiyorum. O kadar haklı ki.

28. Kitabın değiştirmek istediğin bir yönü var mı? Bir karakter, olay ya da başka bir şeyle ilgili olabilir.

Öz: Keşke Remus ve Tonks birlikte ölmeseydi. En azından biri yaşasaydı minik Teddy hem yetim hem öksüz kalmazdı. Ben onlara da çok üzülmüştüm.

Gamga: Sirius'un ölmeyip Harry'e sıcak bir yuva verebilmesini anasının babasının yaşamasından çok istiyorum. İkisinin de birbirine o kadar ihtiyacı vardı ki...

29. En sevdiğin çapulcu?

Öz: Canımız patiayağımız Sirius Black.

Gamga: Sessiz sakin Remus Lupin. Yüzü gülmedi yiğidimin. En sevdiği arkadaşlarında birini ölüme birini adaletsizliğe kaybetti. Tam mutlu bir yuva kurdu öldürdüler çocuğu ortada kaldı yavrumun. Ay içime fenalık geldi. Remus :(

30. Eğer bir karakteri tekrar yaşatabilseydin hangisini seçerdin?

Öz: Üstüne denk gelmiş ama dediğim gibi Remus ya da Tonks. Fred'e de çok üzüldüm ama onun arkasında bir bebek yok. O yüzden ya Remus ya Tonks gelsin. Tercihen Tonks.

Gamga: Sirius, Tonks ve Fred arasında kaldım bu soruya cevap veremeyeceğim.

31. Yadigarlar mı hortkuluklar mı?

Öz: Tabiki yadigarlar. Hortkuluklar beni korkutuyor.

Gamga: Ölümden korkan bir insan olarak aklıma Hortkuluklar birazcık düşse de aman be onun da işi çok deyip görünmezlik peleriniciğim için yadigarları seçiyorum.


Evett. Sorular inanılmaz zordu, bu kadar zorlanacağımı düşünmemiştim. Ama yine de hem hüzünlendim hem de yüzümde bir gülümseme ile yazdım.
Burdan sonra kaptan pilot Öz kaçar.
Lab yu guyss..

Arivederçi^^(Öz)

Hp aleminin kapılarını açıp açıp kapattığımız çoğu zaman hüzün dolu bu yolculuğun sonuna geldik. Benden çok şey aldı götürdü açıkçası bu tag. Şimdilik kaçıyorum. Görüşmek üzere.

Aideu! Gamga

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder