1 Kasım 2016 Salı

Asla birlikte seyahat etmek istemeyeceğiniz 6 yolcu tipi!

Selam millet.

Bugün hiç bitmeyecekmiş kadar uzun gelen ama aslında kısa olan bir yolculuk yaptım ve sizler için asla beraber seyahat etmek istemeyeceğiniz yolcu tiplerini inceledim.

Böyle deyince atom parçalamış gibi ya da çok büyük bilimsel bir buluş yapmış gibi hissettim ama özünde uyuyamadığım her dakika beni uyutmayan insanlara kıl kıl bakmak suretiyle inceleme yaptım.

Bu arada ben üniversiteye gelene kadar hiç şehirlerarası otobüs yolculuğu yapmamıştım biliyor musunuz. Sadece Samsun'a gittiğim ve hep babamla gittiğim için hiç böyle bir ihtiyacım olmamış, bunu da üniversiteye gelirken farkettim.
Bende şu otogardan çıkmadan uyuyup varış noktasında uyanan tipim. Hatta yolculuklarımı ışınlanarak yaptığıma inanıyorum.

Büyük çoğuınluğu bugün bindiğim otobüsten bir kısmı da senelerin yolculuk deneyiminden gelen tiplerle başbaşa bırakıyorum sizi.

1.Her şeyden yakınan teyze 

Bu yolcu tipi koltuktan yakınmakla başlar ve inene kadar hava durumundan yakınmaya kadar götürür bu işi. Vay efendim ben ön koltuk istemiştim vay efendim ben cam kenarı istemiştim vay ben üşüdüm vay ben sıcakladım aman bu ne uyuşuk muavin aman bu şoför ne deli kullanıyor, ALLAHIM BU NASIL TRAFİK!!!

Bu durumda otobüsteki herkes teyzenin bu yakınmalarını dinlemek zorunda kalır, yanındaki yerini verir -belki cam kenarında susar diye-herkes ama herkes teyzeyi memnun etmek için vardır ama teyze ASLA MEMNUN OLMAZ. Kaçışınız yok, teyzeyi dinleyecek ve teselli edeceksiniz.

2. Muhabbetçi teyze

Aynı otobüste yolculuk etmelerine rağmen ''yavrum sende mi Samsun'a gidiyorsun?'' diye muhabbeti kuramaya başlar. Sizin okulunuzu, işinizi, babanızı ananızı sorup sizi iyice muhabbete bağlar. Sonra sizi yeterince bağladığına emin olduktan sonra kendisi anlatmaya bir başlar ve siz anlarsınız ki sizin konuşma kısmınız olan 10 dakika dolmuştur ve önünüzdeki 10 saat muhabbetçi teyzemize aittir.

Bu teyzeyi bir süre dinlemek zorundasınız. Sonra yavaş yavaş esnemeye başlayın ve bulduğunuz ilk boşlukta kulaklık takın. Teyze bir süre ısrarla muhabbete geri dönmek için bir şeyler soracaktır. Kulaklığı çıkarıp cevap verin ve anında kulaklığı geri takın. Aman ha el çabukluğu çok önemli. Bir saniye geç kalırsanız sizi yeniden muhabbete kitleyebilir dikkatli olun.

3. Çocuklu aileler

Şimdi bu maddenin iki kategorisi var. Anne ve bir çocuk ve ya anne baba ve iki çocuk. İlk şık için bir koltuk alırlar ikinci şık için 2 koltuk. Eğer ikinci şık size denk geldiyse şanslı sayılırsınız çünkü sadece çocuk sesi çekmek zorundasınız. Ama ilk şık denk geldiyse ve yanınızdaysa yandınız. Hem sesi çekersiniz hem çocuk kucağınıza yatar, koltuktan sizi itekleyip kendi oturur, ayakkabılarıyla pantolonunuza bol bol tekme atar, kulaklığınızı çeker falan filan. Yapacak hiçbir şey yoktur. Bazen anne halinize acıyıp çocuğa sahip çıkar ama bazen de umursamaz anneye denk gelirsiniz ve o yolculuk size zehir olur.

4. Mıçmıç sevgililer

Daha otobüs otogardan çıkmadan cilveleşmeye başlarlar. Aşk gözlerini kör etmiştir ve etraflarındaki onlara dik dik bakan insanları bu yüzden göremezler. Cilveleşme her an devam eder. Birbirlerini yıllarca görmemiş ve o an yalnızmış gibi davranmaya devam ederler. Bazıları bakışları fark eder ve cilveleşmeyi keser ama bu sadece %10luk bir dilimdir. Zaten bu kısım bunu abartmayanlardır. Geri kalan %90 zaten bunu çok abartanlardır ve asla durmazlar.

5. Sürekli telefonda konuşan abi

Bu abimizin acilen ve saatlerce telefonda konuşması gerekiyordur. Bazılarının sesi çok yüksektir ve insanları rahatsız etmekten asla çekinmezler. Bazıları da mecburiyetten telefondadır ve sizle göz göze geldiklerinde minik bir gülümseme özrü dilerler.

6. Alanınızı kısıtlayan amcalar, abiler, gençler

Bunda yaş aralığı yoktur ama cinsiyetçilik yapmak istemesemde bu tipin %99'u erkektir. Önünüzdeyse koltuğu sizin ağzınıza gelene kadar yatırır. Arkanızdaysa dizlerini böbreğinize değecek kadar koltuğa dayar. Ayaklarını sizin koltuğunuzun altına gelene kadar uzatır.

Bunlara ilk önce ters ters bakın, anlamazlarsa off puff gibisinden isyan edin, hala anlamayacak kadar kabalarsa 'pardon bi çekilir misiniz, bir ayağınızı çeker misiniz, KOLTUK AĞZIMA GİRDİ AMA YATIR TAMAMDA BU KADAR DEĞİL'  diyerek uyarın. Kimse sizin ücretini ödediğiniz alanı kısıtlama hakkına sahip değil!

Evet canımlar. Bugün benden bu kadar. Buradaki yolculardan hiçbirine denk gelmemeniz umudu ile...

Arivederçii^^(Öz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder