18 Mayıs 2016 Çarşamba

Gönlümün yeni efendisi CHAI :)

Hi guyssss....

Bugün çok denişik bir yazı ile karşınızdayım. Son bir haftadır içim ödevlerle çürüdüğü ve çürümeye devam ettiği için blog yazarak neşe bulayım azıcık dedim. Ve son zamanlarda elimden düşürmediğim yeni keşfim aklıma geldi. Değişik yazılar da yazmak istediğim için kararımı verdim ve karşınızdayım.

Bu yazının başrolüüüüüüüü........ dıdıdıdımdıdıdıdım............

Doğuş'un yeni çıkardığı mistik çay serisinden CHAI!!!


Görüp, duyup asla bulamıyordum. Kim olduğunu bilirsin sen kahvecilerdeki cahi tea lattelerin ev versiyonu diyebiliriz bu çay için. Ben yaklaşık 5-6 ay boyunca chai tea latte dışında bir şey içmedim. Bunun hikayesi ile şöyle gelişti. Gamga'nın ablası bu kahvecilerdeki kahvelerin içeriğine güvenmediği için sadece chai tea latte içiyormuş. Ben de bir gün kahve içesim olmadığı için gamganın aracılığını yaptığı ablasının tavsiyesi ile chai tea latte içtim. Ve çok beğendim. Ve gamganın ablasının bu davasına karşı bir destek olayım, sorumluluk alayım dedim. Daha sonra gamga yanımda kahveleri löpür löpür mideye indirirken ben ablası için vicdan azabı çekip 5-6 ay sadece chai tea latte içtim. Daha sonra bu kaffeciye cold brew gelince vicdan azabı da çeksem chai tea latteden (yaz da geldiği için) vazgeçerek cold brewe geçiş yaptım.


Şansıma o kadar arayıp bulamazken bulduğumda da böyle bardaklı bir kutuda idi kendisi.


Gelelim tadı nasıldı?  Açıkçası tadı beklediğimden iyi idi. Paketin arkasında sadece su veya bir miktar su ve bir miktar süt ile demleyebilirsiniz diyordu. Ben sadece su seviyesinden başlayıp yavaş yavaş arttırarak sadece süt seviyesine kadar denedim. Sadece su ile demlenince beğenmedim. Sadece süt ile de beğenmedim. Benim tam damak tadıma göre olan %60 süt, %40 su idi. Tarçın kendi içinde var ama isterseniz ekleyebilirsiniz, ben gerek görmedim. Sütün sıcaklığına çok dikkat etmek gerekiyor adam akıllı kaynatmazsanız dışarıdaki tada çok benzemiyor. 

Düşük beklenti ile aldığım için midir bilinmez ama ben epey beğendim. Chai tea'yi dışarıda severek içiyorsanız mutlaka evinizde de bunu bir deneyim derim.

Arivederçii^^ (Öz)

2 yorum:

  1. CHAI TEA LATTECİLERİN GÜCÜ ADINAAA SEROÇÇ SENİ ÖPÜYORRR

    YanıtlaSil
  2. ahahaahha chai cileri arkama toplayıp kaffecileri tek tek basıcammm!!!

    YanıtlaSil