4 Ağustos 2016 Perşembe

Nefretimsin Aras Kargo ! Online Alışveriş?

Evet gençler kaptan pilotunuz Öz tekrar şişip şişip bloğa dadandı.

Neden iq'su ayakkabı numaralarından küçük insanlar hep beni buluyor inanın anlamış değilim. Karma diyip geçiyorum açıklayamadığım her durumda olduğu gibi.

Neyse sinir ve hakaret içeren negatiflik dolu girişimizi geçtiğimize göre durumla ilgili sizi aydınlatabilirim. Ben alışverişe -diğer her enerji gerektiren işe olduğu gibi- çooooooookkk üşenen bir insanım. Bu yüzden neredeyse 5-6 senedir internet alışverişinin hastasıyım. Yatarak sadece tık tık yapıp alışveriş yapmak hobi haline geldi bende :D Bu zaman öncesinde internetten sadece kitap alıyordum ama bu 5-6 senede aklınıza gelebilecek en abuk subuk şeyleri bile (bebek mevlüd-mevlid? mevlüt? mevlit?- şekeri olsun, dambıl olsun, tırnak süsleme aparatı olsun) internetten alır hale geldim.


Ne zamandır da ayakkabı alacaktım bu yüzden tabii ki kalkıp gitmek yerine flo'nun online alışveriş sitesine bakayım beğendiğim bir ayakkabı olursa hiç gezinmem en azından dedim. Kendime bir tane sade Adidas bir ayakkabı bir tane de Docker's beğendim. Siparişimi verdim, world karta peşin fiyatına 5 taksit yaptırdım, buraya kadar her şey mükemmel.

Siparişim paketlenip kargoya teslim edilmiş. Aras Kargo ile anlaşmalılarmış. Pazartesi günü Aras'ın bizim oradaki şubesine ulaşmış. Pazartesi beni bir kere aramışlar (ki ben farkında bile değilim pazartesi dersim olduğundan) ve ulaşamamışlar. Bunun üzerine ne evime gelindi, ne bir daha arandım başka hiçbir şey yok. Çünkü ben telefonlarını açmamışım. Neyse bende kargo bekliyorum hevesle, evde de her daim biri olduğundan gelip dönme gibi bir ihtimali yok. Her gün soruyorum kargom geldi mi diye yok. En sonunda Çarşamba günü 16.02 de şubeyi aradım dedim hani gelmicek bari kendim gidip alayım. Sınavdan çıkmışım, sınavım berbat geçmiş ağladım ağlıcam iğrenç bir halde oturuyorum adı lazım değil bir avm de. Şubeyi arıyorum arıyorum bir meşgul çalıyor bir açmıyorlar. Sistem bir süre sonra ana merkeze bağlanıyor, derdinizi anlatıyorsunuz sonra 'kapatıp şubeyi arayın' diyorlar. Bu kısır döngüde %12 şarjla hayatta kalmaya çalışırken 35. aramada falan bir kız açtı. Kıza diyorum böyle böyle kargom gelmedi, önce bir baktı bulamadı ne dediğimi anlamadı (bir yandan yanındakilerle muhabbet ediyor bir adamı biri aramış niye aramış falan diye, yani böyle sıfır resmiyet bir yer ). En sonunda buldu ve 'ARKADAŞ SİZİ ARAMIŞ, AÇMAMIŞSINIZ İADE OLARAK GÖNDERİLMİŞ KARGONUZ' dedi. 'Anlamadım?' dedim önce. Bir kere siz benim evime neden getirmediniz?, hadi getirmediniz bir kere arayıp ulaşamadınız diye neden tekrar aramadınız?, herkes sizin gibi boş mu da her an müsait olacak? hadi aramadınız ona da okey kendiniz diyorsunuz kargonun şubede bekleme süresi 3 gün diye ben 3. gün içerisindeyim ne ara geri gönderdiniz?

Ben böyle peş peşe soruları sıraladım ama kız sanki sağırmış da beni hiç duymamışçasına ısrarla 'ama aramış sizi açmamışsınız' demeye devam etti. Bu arada hala yandakilerle dedikoduda bir yandan. 'İşte siz floyu arayın iade isteyin' diye ağzında geveleye geveleye bir şeyler dedi ve ben en sonunda asla o kızla anlaşamayacağımızı anlayıp bir sabır çekip telefonu kapattım.

Sonrasında ise floyu aradım saate baktım 17.50 olmuş. flonun çağrı merkezinde beklemeye başladım. Yaklaşık 3456789 kere flo reklamını dinledim ve asla bir insana bağlamayacaklarını anladığım an kapattım. Tekrar aradığımda ise kayıt bile çalmadı. Tekrar tekrar aradım yok. Neyse biraz şarjım dolsun diyip bıraktım peşlerini(tabi bunlar olurken ben bir kafeye oturmuş telefonumu şarja takıp aramaya devam etmiştim). Bugün sabah aradım ve sonunda karşımda bir insan buldum. ( Bu arada gece internet yardım sisteminden  mail atmıştım ona dönüş olmadı, çağrı merkezi de sadece sabah 8 akşam 18 arası çalışıyormuş.) Kadına tek tek anlattım. Bana kargoyu geri gönderemeyeceklerini sistemin böyle işlemediğini söyledi.
Saçma sistemleri şöyle işliyormuş. Şimdi giden ayakkabılar iade sayılıyormuş ve para iadesi yapılıyormuş. Ben tekrardan siteye girip yeni bir sipariş oluşturmalıymışım. Ama ben aynı ayakkabıları alıcam neden bu kadar uğraş vereyim? Benim taksit çektiğim para iadesi taksit mi yapılacak yoksa peşin mi? Elimde bu sorularla kalakalıp telefonu kapattım.

Velhasıl kelam hevesim kursağımda kaldı. Ayakkabıya gerçekten ihtiyacım olmasa asla şu an ayakkabı almazdım tekrar. Ama el mecbur. Flo seçeneğini sona bırakıcam gerçi çaresiz kalırsam oradan alışveriş yaparım ama onun dışında uğraşmak istemiyorum onlarla. Yeni (ve isyan yazısı olmayan) yayınlarda görüşmek üzere...

Arivederçii^^ (Öz)




*Dipnot 1: Bu arada flo'da ayakkabıya internetten bakayım hangi şubede varmış, gidip oradan alayım olayı yokmuş. Ben 'ödemesini internetten yapayım yine ama bir şubeden teslim alayım' dedim onu da kabul etmediler.

*Dipnot 2: Online alışveriş bu kadar sorunlu değil normalde hemen tiksinmeyin lütfen, sadece bulunduğum yerde o kadar lanet kargo şubeleri var ki... Tek sıkıntı kargo çalışanlarının o bölgede gerizekalılar arasından seçilmesi. Yoksa online alışveriş candır !

*Dipnot 3: Bu zamana kadar en çok kavga ettiğim 1'de olmak üzere yaptığım kargo sıralamam :
   1-Yurtiçi Kargo (başımın belası, kitap düşmanı, ezeli ve ebedi kinimin sahibi)
   2-Aras Kargo (nefretimmmmm)
   3-Sürat Kargo (olmayan şubenin ısrarla var olduğunu iddia eden amele çalışanlar-müdür öyle bir şube olmadığını onayladı sonrasında...)
   4-MNG Kargo (kötünün iyisi)

*Dipnot 4: Şaka şaka yok, dipnotun b*kunu çıkardım :D

2 yorum:

  1. Bende flodan ayakkabı siparis ettim. Merkeze gidene kadar internet uzerinden alışveriş yapıyım.dedim Evime gelmediği gibi ulasamadik diye msj yağmuruna tutuldum. Merkeze gitmem gerekiyormuş. Daha yenilerde aras kargo aracılığıyle dolandirilmak uzereydim. Verilmiş sadakam varmış. Flo gibi kaliteli bi magaza aras kargo ile anlaştığı için kınıyorum. Nefretimsin aras kargo

    YanıtlaSil
  2. Bende flodan ayakkabı siparis ettim. Merkeze gidene kadar internet uzerinden alışveriş yapıyım.dedim Evime gelmediği gibi ulasamadik diye msj yağmuruna tutuldum. Merkeze gitmem gerekiyormuş. Daha yenilerde aras kargo aracılığıyle dolandirilmak uzereydim. Verilmiş sadakam varmış. Flo gibi kaliteli bi magaza aras kargo ile anlaştığı için kınıyorum. Nefretimsin aras kargo

    YanıtlaSil