4 Ağustos 2016 Perşembe

Saga Cilt 1-2-3 (Brian K. VAUGHAN, Fiona STAPLES) Kitap Yorumu ve İncelemesi [GAMGA]


Merhabalar, yaz öğrenimi sınavları yeni bitmiş, mental olarak sağlıklı ve huzurlu bir şekilde karşınızdayım.

Her genç ve körpe üniversite öğrencisi gibi ben de her sınav haftası yeni serilere başlarım. Genel çoğunluk TV dizilerini tercih ederken ben vakitsizlik ve zamanında evrendeki her diziden bir kuple izlemenin bana verdiği yetkiye dayanarak kitap serilerinden yana kullanırım bu tercihi. Bu sınav haftasında ise kaderin ağlarını örmesine izin vermeyip en azından manga veya çizgi roman peşine düşeyim de bari paçayı çabuk kurtarayım dedim veee ilk iki kitabını geçen yıl okuduğum Saga serisi bana kitaplığımdan kıps kıps diye göz kırptı. Küçük bir internet araştırmasından sonra ülkemizde 3. Vol.ünde çıkmış bulunduğunu öğrenir öğrenmez soluğu en yakın d&r'da aldım.




Öncelikle nedir bu Saga? Konusundan şöyle bir alıntı yaparsak:

'Ödüllü yazar Brian K. Vaughan (Y: Son Erkek, televizyon dizisi Lost) ve ciddi derecede beğenilen çizer Fiona Staples (Mystery Society, North 40) tarafından yaratılan Saga, kainattaki yerlerini bulmaya çalışan genç bir ailenin sürükleyici öyküsünü anlatıyor. Hiç bitmeyen bir galaktik savaşın karşıt taraflarında duran iki asker âşık olup tehlikeli ve eski bir dünyaya kırılgan, yeni bir hayat getirmek için her şeylerini riske atıyorlar. Fantezi ve bilimkurgu, bu seksi, devrimci destanın ilk cildinde daha önce hiç olmadığı şekilde bir araya geliyor.
(Tanıtım Bülteninden)'

Benim tanıtımıma gelirsek:

Her savaş manasızdır, insanların ne sebeple olursa olsun bir amaç uğruna kitleler halinde birbirlerinin canını yakması kabul edilemez. Kahramanlarımız da uzun yıllar içinde bulundukları bir savaşa anlam veremiyor ve kainattaki en büyük yardımcımız olan kitaplar (spesifik olarak bir kitap) onların bu konuda fikirlerinin sabitleşmesine ve sivil isyana ya da isyanların en etkilisi olan pasif harekete geçmelerine sebep veriyor. Küçük ailemizin babası olan Marko annemiz Alana ile tanıştığında zaten vicdani retçi olarak savaştan çekilmiş ve karşı tarafa teslim olmuş durumda. Alana onu hayatlarını değiştiren o kitapla tanıştırıyor ve olaylar gelişiyor.

Bence okudukları sıradan bir aşk hikayesi gibi görünen ama aslında savaş karşıtı bir propaganda sayılabilecek bu kitap gibi Saga serisi de alt metinlerle dolu. Bir çizgi roman serisinde 3 kitap hemen hemen hikayenin en başı sayılmasına rağmen okurken hıhımmm evett diye kafamı sallamaktan kendimi alamıyorum.

Yazar Brian K. VAUGHAN savaş, aşk, aile, başkaldırı, cesaret vb konularda net fikirleri olmayanlar için bilinçaltına çeşitli mesajlar verirken aynı zamanda Alana aracılığıyla içimizdeki hunharı besliyor. Ayrıca yan karakterler o kadar sağlam ki sadece çekirdek ailemizi değil onların başına gelecekleri de merak edip geceleri uykunuzu kaçırıyor.

Alana, onun için bir tanım yapmak gerekirse Alana gerçekten tek kelimeyle hunhar :D Fikirlerini bodoslama ve biraz da argo bir dille öne sürüyor. Düşünceden çok aksiyon insanı. Panik anlarında ihtiyaç duyacağımız insan türünden. Ayrıca badass bir asker. Marko'dan başka kimsenin zırvalıklarına ayıracak vakti yok hatta çoğu zaman onunkilere de yok :D

Marko'ya gelince tam bir fedakar ponçik. Savaşta uzun zaman çok kötü şeyler yapmış bunların pişmanlığıyla artık tek istediği karısı ve çocuğuyla yeni bir hayata başlamak. Kitabı okurken her ne kadar gelişigüzel bir çiftmiş gibi gözükseler de Marko'nun Alana'ya, zekasına ve yapabileceklerine olan inancı onun gibi güçlü bir adamın neden Alana'yla beraber bu maceralara atıldığını anlamamızı sağlıyor.

Elimizde zaten 3 kitap olduğu ve çizgi roman evreninde bu bir çitlembik kadar demek olduğu için geri kalanı hakkında konuşmak istemiyorum. Zira spoiler vermeden ne kadar yapabilirm bilemiyciymm.

Konusunu bir kenara bırakırsak Fiona STAPLES sen nası bir insansın ya. Saga görsel açıdan bence oldukça doyurucu bir kitap. Özellikle yoğun olarak manga okuyan bir insan olarak çizimler beni oldukça mutlu etti. Özellikle 3. kitabın kapağı (bkz. alt resim) beni seriye tekrar bağlayan şey oldu.


Fiona'nın çizimleri genel olarak okuduğum Marvel ve DC çizgi romanlarına göre oldukça farklı. Arka plan daha temiz, karakterler her ne kadar uzaylılar olsa da gerçek insan görselleriyle daha uyumlu. Yani absürd kaslı insanlar ve ya aşırı ince belli kadınlar yok. Aksine saç tasarımlarıyla ya da yüz hatlarının detaylarıyla kendisine hayran bırakan çizimler yapmış. Kendisi beni çizimleriyle büyüledi ve bir süredir instagram hesabının kapılarını eskittim adeta. bkz. https://www.instagram.com/fionastaples/

Kötü olansa eğer ingilizce bilmiyorsanız 3. kitapla birlikte Saga maceranız uzun süreliğine ara veriyor. Bense dil engelim olmamasına rağmen amazon.com'la uğraşmaya üşendiğim için acılar içerisinde 3. kitabı geride bıraktım. Daha sonra tabi ki içimdeki şeytanlar rahat durmadı ve gugılda birkaç vol.ün pdflerini buldum ama sınavlarım olduğu için uslu bir çocuk olup okumayı erteledim.

Ayrıca pdften okumayı tabiiiii ki bende istemiyorum hemen kükremenize gerek yok. Ben burda yeni kitap basıldıkça alıp Sezar'ın hakkını Sezar'a veririm lütfen kimse içine böyle detayları dert etmesin :D kıpss ;)

Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar.

Aideu!

P.S: Amazon'da en son baktığımda #27'yi görmüştüm ama şuan kaç sayı çıktığından emin değilim. Laaaağnet olası çizgi roman dükkanlarımız zahmet edip getirseler de devamını alsak ingiliççe. Onlara olan sinirimi de ayrıca bir ara gelip çemkiricem merak etmeyin.

P.S.2: Ayy şuan gerrçekten assssla Amazon'dan sipariş verip onun peşine düşüp bide kendime dert edemem.

P.S3: Ayyyy cidden asla :| -.-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder