7 Nisan 2016 Perşembe

Matematik nedir? Nerelerde bulunur?

Eyy blog aleminin tatlış insanları...
Eyy bizi okuyan bir avuç insan...

Şuan saat 16.15. Birdeki sınavdan çıkıp koşa koşa eve geldim ve attım kendimi bilgisayarın başına. Tabi atmadan önce günün açlığıyla hayvan gibi yemek yedim.


 Tam uzanmış kısmetse olur adlı diziyi izliyordum ki o da ne? Balayı çiftinin diğer yarısı, ruh eşim gamga, bana aşk dolu mesajlar yazıyor. Hemen cevap verdim ve kendisine 19.00 da buluşma sözü verdim.

Ondan önce de bugün iyi geçen sınavımın şerefine blog yazayım ne yazayım diye düşünüyordum. Hazır bir sınavı yeni atlatmışken bölümüm hakkında yazmaya karar vermiştim. Tesadüfe bakın ki N de iç mimarlık yazısıyla sizi darlayacakmış, yakında gelir diye düşünüyorum.

Evet ben bölüm okuyorum. Dilleri olsa da fen edebiyat koridorları 5 senelik çilemi anlatsa. Evet 5! Ne var? Okul uzatmak günah mı? !!



Lisedeki matematik hocam sürekli puanların düşüklüğünden yakınırdı.Şu an puan sistemini bilmiyorum ama benim senemde en düşük 200binlerde matematik vardı Van'da falan. Hocam da '200 binlerde alan üniversiteler var. Yanlış yapıyorlar. Matematik zeki insan işidir. Bu sistem tamamen paraya odaklanmış. Tıp mesela... Bu kadar zeki olmalarına gerek yok. Zeka gerektiren ahım şahım dersleri de yok. Ama matematik söz konusuysa o ince ince işlenen sonsuz yapıyı anlaman gerek. Zeka gerek... Tıp'ın puanı matematikte, matematiğin puanı tıpta olmalıymış.' der dururdu. Anlamazdım ne demek istediğini. Tabi bölüme gelene kadar...

Öncelikle şunu söyleyeyim. Matematik bölümünü çan olan bir üniversitede okuyanları dahil etmiyorum bu yazıya. Çan olan üniversitede okuyan arkadaşımın ortalaması 18 ile CC gelen dersi benim 62 ile DC den kaldı geçen sene. Yani kardeşlerim bu adaletsiz dünyanın bize attığı en büyük kazıktır benim bölümüm.

Aslında size önce sayısal aşkımı anlatmam lazım. Ben Fen yeteneği olamadan Fen seçen tek aptalım sanırım. 9. sınıfta alan seçiminde hoca çağırdı yanına ne bölüm seçeceğimizi konuşmak için. Sayısal dedim direk. Bakın karnem aynı şöyle;
Matematik .................5
Dil ve anlatım ...........5
Türk dili edebiyatı .. ..5
Coğrafya....................4
Tarih..........................4
Fizik .........................2
Kimya....................... 2
Biyoloji..................... 2
İngilizce  .................. 4
Hoca doğal olarak bir karneye bir bana bakıyor. Emin misin? dedi aşağılar bir suratla. Eminim dedim. 'Bak canım notlarına baktım. Kendini neden zor yola sürükleyesin? Tm'de harikalar yaratabilir, dereceye girebilirsin. Emin misin?' dedi. Tekrar eminim dedim. Milletin yaklaşık olarak 15 saniye süren bölüm seçmesi bende uzadı da uzadı herkes de bana bakıyor. İstersen Dil seç bak dilde de iyisin dedi. Yok hocam sayısal istiyorum kararlıyım deyip adamı da ikna ederek sayısal seçtim. Sayısalda geçirdiğim hemen her saniyeden pişman oldum sonrasında. Daha doğrusu fende. Ve dolayısıyla daha da sarıldım matematiğe. Fen derslerine olan nefretim matematik sevgimi besledi.

Çok büyük heveslerle yazdım ben Matematik bölümünü.  Çok seviyordum, iyiydim de. Zevk alarak çalıştığım nadir derslerdendi. Ama ilk olarak şunu söyleyebilirimki; BU LİSEDEKİ MATEMATİK DEĞİL!ALAKASI BİLE YOK! Geçmek zor, hocalar sıkıntı, dersler sıkıcı. İlk sene bir matematik işlemi yapmak için adam öldürebilirdim. O kadar alakasızdı. Sonra sonra daha zevkli geldi gelmesine de geçme notunun yüksekliği yüzünden bölümümden de nefret ettim. .Mezun olamadıkça da nefretim daha da arttı. Böyle lanet sınav haftalarında ise okula adımımı attığımda kusasım geliyor siz anlayın gerisini. Yani ÇAN sistemi olmayan hiçbir üniversitede matematik okumayın. Yaşlanır, çökersiniz. İçiniz şişer saçlarınız dökülür, benden söylemesi...

Arivederçi ^^ (Öz)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder